Thursday, 13 September 2012

I'm a newbie. Jom try ni!!

Assalamualaikum to all bloggers, my name is aida. Im a newbie in a blog world...hehe pls do correct me if im x doing well in here ok. Fun being part of bloggers world, especially I'm here is to share with you all about the products im selling.

This is just the beginning, therefore the items might not much but yeah u still can enjoy to browse..hehe..baru lagi lah katakan so x byk items nak di jual lagi..INSYALLAH coming soon there will be lots of items to be sell.

As for the first entry i would like to share with you all one of the best items i have sell through offline. Mostly people will come again and be my regular customer.

So here it is:

Jus qaseh adinda


Introducing Jus Qaseh Adinda & Kekanda:
Ha ni lah dia barang yg i ckp kat u olss i nak jual tu..produk ni skrg memang tengah hot. Produk ni dari Ana Edar Sdn. Bhd. Many of customer will come again and consistently consume this product for their own good health.. You should too!!!

Ok kenapa produk ni..ada byk kelebihan, and for sure i wont sell it if i dont consume it. I my self consumer of this product and I can clearly see the good effect on me. Produk ni adalah produk orang Islam dan menggunakan makanan sunnah nabi s.a.w. Jus qaseh adinda ni sesuai untuk semua peringkat umur dari kanank2 hinggalah org dewasa. Ibu mengandung sangat2 lah digalakan untuk mengambil supplement ini kerana, antara ramuan di dlm jus ini ialah Kurma. 

**** “Dan goyangkanlah pangkal pohon kurma itu kearahmu, niscaya pohon itu akan menggugurkan buah kurma yang masak kepadamu, maka makan, minum dan bersenang hatilah kamu. Jika kamu melihat seorang manusia, maka katakanlah, ‘Sesungguhnya aku telah bernadzar berpuasa untuk Rabb Yang Maha Pemurah, maka aku tidak akan berbicara dengan seorang manusia pun pada hari ini” (Maryam : 25-26)

Ayat di atas menjelaskan tentang khasiat buah kurma kepada kaum wanita yang sedang dalam nifas, bila mana Allah memerintahkan Maryam memakannya sedang beliau dalam keadaan lemah selepas bersalin. Penemuan kajian sains tentang khasiat buah kurma yang kaya dengan unzur zat besi dan kalsium telah membuktikan bahawa perubatan cara Islam lebih baik daripada ubat-ubatan moden yang menggunakan berbagai campuran dadah yang boleh mengakibatkan kesan sampingan yang lain.
Al-Hafizh Ibnu Katsir rahimahullah membawakan perkataan ‘Amr bin Maimun di dalam tafsirnya : “Tidak ada sesuatu yang lebih baik bagi perempuan nifas kecuali kurma kering dan kurma basah”
Ruthab (kurma basah) mencegah terjadinya pendarahan bagi perempuan-perempuan ketika melahirkan dan mempercepat proses pengembalian posisi rahim seperti sedia kala sebelum waktu hamil yang berikutnya. Hal ini karena dalam kurma segar terkandung hormon yang menyerupai hormon oxytocine yang dapat membantu proses kelahiran.  **** (copy from http://myibrah.com/khasiat-kurma-pada-ibu-mengandung).
**** Nabi Muhammad SAW bersabda:
“Berilah makanan kurma pada wanita yang hamil sebelum dia melahirkan, sebab yang demikian itu akan menyebabkan anaknya menjadi seorang yang tabah dan bertaqwa (bersih hatinya)”
Nabi Muhammad SAW juga bersabda:
“Berilah makan buah kurma kepada isteri-isteri kamu yang hamil, kerana sekiranya wanita hamil itu memakan buah kurma, nescaya anak yang bakal dilahirkan itu menjadi anak yang penyabar, bersopan santun serta cerdas pemikirannya.” *** (copy from http://myibrah.com/khasiat-kurma-pada-ibu-mengandung).
Kandungan di dlm jus ini antaranya: 
  • Jus Kurma 
  • Madu 
  • Air Zam-zam 
  • Tiin 
  • Zaitun 
  • Habbatus Sauda' 
  • Za'faran 
  • Ginkgo Biloba 
  • Sirih dan juga ramuan khusus terpilih - untuk lelaki (Jus Qaseh Kekanda) dan wanita (Jus Qaseh Adinda).

So kalu anda merasa selalu letih, lesu dan x bermaya, x ceria, mengalami masalah haid, penghadaman, sukar mengandung dan ingin menambah susu bagi ibu2 yg menyusukan anak. Ini adalah makanan yg sihat dan baik untuk pembentukan rohani kita. INSYALLAH. 

Harga untuk jus ini RM71.90 sahaja. "You are at what you eat"..maka dengan itu makan lah makanan yg berkhasiat dan baik untuk pembentukan rohani kita. INSYALLAH. 
Jus qaseh kekanda - khas untuk lelaki.

Jika berminat sila sms or call me at this number 0122669913 @ email to droptoshop247@yahoo.com.


















1 comment:

  1. salam, khasiat kurma utk isteri hamil, ianya berasal dari hadis palsu. rujuk video ni, '20 hadis palsu popular riwayat facebook' http://www.youtube.com/watch?v=kQdAkxz7POc

    ReplyDelete

Assalamualaikum bloggers.. sudi2 lah komen disini ya.. ;-)